Wednesday, November 09, 2011

My Lovely Eid-Ul Adha Holidays

Salam kepada pembaca blogku hari ini..

Harini aku kembali bertugas setelah bercuti panjang bersama suami dan anak2 kesayanganku. Kami sepakat untuk menghabiskan masa cuti kami di tengah-tengah kota metropolitan, Kuala Lumpur.

Tanggal 6hb November 2011 (Ahad) jatuhnya Hari Raya Aidil Adha. Biasanya, waktu2 Eid-ul Adha (Hari Raya Korban) orang sibuk berpuus-pusu untuk pulang ke kampung. Namun sebaliknya pulak bagi aku dan keluarga tercintaku. Mungkin inilah masa yang terbaik untuk aku meluangkan dan menikmati masa bersama2 anak2 dan suami tersayang dengan menghabiskan cuti bersama. Sambil2 merapatkan lagi silaturahim dan hubungan kasih sayang kami agar lebih erat dan sudah tentunya ingin mengabadikan kenangan yang terindah dalam hidup kami.

Kami checked in ke Seri Pacific Hotel (dulunya dikenali sebagai Pan Pacific Hotel) jam 1 petang. Hotel ini betul2 terletak berhadapan dengan The Mall, Jalan Putra KL, di tengah-tengah bandar. Tempat yang biasanya aku pergi untuk urusan kerja seharianku. Aku menggunakan Corporate Rate untuk Deluxe Room we all. Plan awal 3 hari 2 malam. But sudah menjadi 4 hari 3 malam daa. Hubby dok kecek2 agar stay lagi 1 night. Aku okay aje asalkan dia tlg topup cash in my credit card ler.

Anak2 aku tampak happy sangat bila waktu kami amat banyak bersama. Gembira bukan kepalang. Nampak dari riak wajah Qayyum dan Aaron. Aku sudah siapkan dari awal semua keperluan anak2, suami dan diri aku sendiri untuk cuti kami yang panjang ni.

Banyak tempat2 menarik yang kami lawati antaranya ke Shopping Mall The Mall, Suria KLCC, Bird Park Kuala Lumpur, Taman Tasik Titiwangsa untuk dinner steamboat (my favourite tuuu), Aquaria KLCC, Tugu Peringatan Negara, Dataran Merdeka (malam2 dengan cahaya berkerlipan seterusnya kami ronda2  sekitar bandaraya Kuala Lumpur. Sambil melihat air pancut di depan Dome KLCC. Qayyum menarik2 tangan Daddy untuk melihat air pancut dengan lebih dekat lagi. Memang amat letih tapi begitu menggembirakan hati aku dan anak2 aku. TERIMA KASIH kepada Mr Zulkhairil (my beloved hubby) sebab membawa kami bercuti. Ia amat bermakna buat aku sendiri. Terima kasih sekali lagi. We love you, Daddy.

Pada hari kedua kami menginap, selepas menikmati sarapan pagi dengan anak2, kami menukar pakaian mandi untuk ke kolam renang pula. My hubby sudah siap sedia meniup pelampung untuk Qayyum dan Aaron. Bestnyer. Lama juga kami di kolam tu. Anak2 aku lagi ler seronok gilerrr. Hehehe. Memang mereka nampak happy.


Dear Hubby,

Semoga abang dimurahkan rezeki lagi, bole ler bawa kami melancong pula jauh sket yer. Biar anak2 terbuka minda tentang kehidupan luar dari rumah. Ia memberikan pelajaran baru buat mereka.

Aaron tampak amat berani dengan lagaknya seperti orang tuhak (orang tua). Qayyum pula sudah banyak bersembang walaupun aku ada jugak kurang faham bahasa yang nak disampaikannya. Ibarat hubby aku ckp, nada suara Qayyum bila nak bersembang  ada sket macam suara Donald Duck ler.. Heheh. Sabau je lah aku..

Anyway, we had a very lovely holidays this Eid-Ul Adha. Thank you very much Honey. Love YOU.

No comments:

Post a Comment