Saturday, November 27, 2010

@ McD

Halluuu.. 

Petang tadi aku tergerak nak ke McD bawa Qayyum & Aaron jalan2. Sian plak tengok Qayyum macam bosan aje kat umah. Kelamkabut jugak sbb aku sorang2 uruskan diorg harini. Tapi aku gagahkan jua nak bawa mereka ke McD sendirian. So jam 5 aku bersiap panaskan enjin kereta dan prepare susu anak2 dan beg kecil utk standby pampers sekali.

Aku mendongak ke langit masa nk menutup pintu pagar rumah. Gelap semacam aje. Dok fikir macam nk ujan ajer. Tapi aku teruskan juga niat nak membawa Qayyum bermain di dalam McD tu. Sampai aje di persekitaran tempat parkir di McD tu, mujurlah dapat park betul2 depan pintu masuk McD.. Alhamdulillah. So jika ujan pun takde la jauh sangat aku nk ke kereta nanti.

Masuk aje aku terus cari tempat duduk. Dapat pula depan2 tempat Qayyum nak bermain. Then aku bukakan kasut dier akut erus ke kaunter nak beli air dan kentang goreng. Tentu lepas bermain dia lapar nanti. Mungkin staff McD tu prihatin dengan aku kot. Sorang2 dukung Aaron dan nampak Qayyum pula sedang lasak. So diorg pun bawakan makanan aku tu ke tempat yang telah aku chop awal2 tadi. Qayyum aku biarkan bermain di dalam tu. Seronok betul .. Kejap2 jengah aku yang sedang melayani Aaron sambil aku menikmati Roast Coffee McD.. Memang sedap aku jadi gian je.. Rasa tenang aje bila minum kopi tu. Lagi2 sedang ujan di luar sana. 








Sambil2 Qayyum bermain, aku tak habis2 snap gambar2 untuk aku abadikan di dlm blog ku ini serta dalam FB aku la. Seronok dan lega hati seorang Mummy bila melihat anak2 gembira kan. Harini dapatlah aku luangkan bersama mereka. Hari2 lain aku sering kerja. Terpaksa tinggalkan anak2 dengan babysitter. Nk buwat camne kan. Dah jadi tanggungjawab aku kan.

Aku melihat jam hampir jam 7 petang. Ish takleh jadi ni.. Aku tanya staff McD tu "dik, lebat lagi ujan ker ek di luar tu?".. Katanya "tak pun kak. gerimis sket2 jer. Akak nak saya tolong hantar ke kereta ker?".. Eh dalam hati aku ok gk. Yeke bole nk antar aku.. Maybe tgk aku manage 2 budak yang masih kecik sorang2 kot .. So aku pun terima tawaran budak tu.. Dia dan sorang lagi membawa 2 payung dan kami terus berjalan menuju ke kereta. Thanks yer utk adik berdua tadi. Lupa nak tanya nama mereka. Tapi aku terdengar salah sorang namanya Haikal. Lagi sorang tak taw. Anyway, jika adik berdua ada membaca blog akak ni.. "Special Thanks" yer sebab tolong akak tadi.. 

Sampai rumah aje. yelah kelamkabut sibuk nk balik kang sebelum mgrib tadi.. kasut Qayyum tertinggal di McD arrr. Aku terus inform Daddy. So aku mintak Daddy belikan la kasut baru utk Qayyum. For sure aku rasa dh takde arrr kasut Qayyum tu di sana ni..

So Qayyum.. ask Daddy to buy tawwwww?.. 

No comments:

Post a Comment