Sunday, November 21, 2010

Trip to PETROSAINS @ KLCC

Aku lewat bangun harini. Tapi aku dh plan bawa mak, abah, Qayyum, Kak Ngah dan 3 org anak2nya, Erfan, Aiman & Idham ke PETROSAINS @ KLCC. Actually aku duty usher today about 1.30pm I have to report duty arrr..

My plan has to be changed due to our time delay. Aku terlalu letih sangat malam tadi sebab ada kenduri doa selamat. Jam 9 lebih aku dikejutkan dan aku terus siapkan Qayyum dahulu. Then aku  mandi serta siapkan pakaian kerja aku nnt. Daddy n Aaron tak join. We all bergerak dari rumah lebih kurang jam 10.30 pagi. Agak lewat dari waktu yang aku rancangkan. Then tiba di Stesen Komuter Nilai, terus aku arrangekan pembelian tiket ke Stesen KL Sentral pulak. Kami tunggu ada la dalam less than half an hour la. Naik je seronok arr. ke hulu hilir. Masuk2 je dlm koc wanita. Abah dok tersorok di hujung dlm koc tu. Sian abah letih sian kena jaga Qayyum. Anak bujang aku tu mmg lasak. So kena byk kudrat digunakan untuk mengawal dier. Lagi2 nak bawak ke big town ni.

Then setibanya di KL Sentral, kami gerak ke stesen LRT Putra pula. Setelah siap aku beli tiket utk semua, kami gerak menaiki escalator ke atas. Kami dapat tren 4 koc. So agak selesa arr. Tak perlu bersesak2 kan. Sampai je KLCC dh nearly 1 o'clock. Aku mmg ler tak sempat nk join ke PETROSAINS sbb aku kena masuk report duty jam 1.30 pm.

Aku terus bw mereka naik escalator naik terus ke PETROSAINS dan settlekan kemasukan ke dalam tu. Aku terus jumper Abg Mie (collegue usher gk) yang on duty jaga counter PETROSAINS harini. Dh siap tiket semua, aku terpaksa tinggalkan diorg sbb nk rushing ke DFP.

Ni aku upload sket gambar2 diorg sekitar perjalanan ke PETROSAINS @ KLCC.

Kak Ngah, Zila, Adik n Me while waiting the KOMUTER to KL Sentral

Mak, Abah, Qayyum, Hakimi, Erfan n Aiman.

Atuk and the grandchildrens (inside the KOMUTER)

Qayyum and his nephews

Hakimi takut DINASOUR nk makan dier..

3 heroes of Kak Ngah

Mum & Dad (background Dinasour)

"Loving Couple"

After jam 5 (selesai aku bertugas di DFP) aku terus ke PETROSAINS. Aku jenguk jap ke Mickey Mouse at Disney Clubhouse programme from ASTRO Life. Aku nk kejar topi Mickey tu tapi dh abis arr. Lagipun harini hari terakhir. Takpela. Aku dpt batch Mickey. Okay ler tuuuu..

Pastu aku jumper mak, abah dan lain2. Qayyum bila nampak aku terus nk dukung. Aku dukung arr. Sian.. Letih nampaknya. Aku pula kelaparan tak makan lagi. Terus ke RASA. Aku order Nasi Goreng Ladna. Lain2 minum aje sbb diorg sume dh mkn. Siap je mkn kami terus beredar pulang. Tiba rumah seawal jam 8 malam. Semua dah letih. Masing2 layan jer. Minum air panas dan cicah RotiBoy.. Hehehehe...

p/s : Daddy, TQ sbb kemaskan rumah. Really appreciate it. Cantik dan kemas. :-D

Harap2 mereka sume seronok berjalan2 di sini. Tu je yang mampu aku lakukan...Lain kali aku ajak lagi ke tempat2 menarik di sini..

No comments:

Post a Comment