Monday, November 29, 2010

Monday Mood

Salam dan selamat pagi buat semua...

Aku pagi ni ngantuk sesangat.. Drive tadi pun terhuyung-hayang. Uissshhh .. dangerous.. too dangerous kannn.. Tu arr. Letih sesangat kan. Mmg arr, I don't have enough rest actually.

MOOD aku ok ajer pagi2 Isnin ni.. cuma aku rasa kurang tenaga.. maybe sbb selera mkn aku tak begitu baik. Mungkin sbb penat sgt. dan ditambah dengan byk perkara yang sedang bermain2 di dlm kotak fikiran ku waktu ni. huhu... Yola 7 days a week WORK all the time. It's very tiring..

Nak taw.. Malam tadi, aku dh bersiap2 nka tdokan anak2 aku.. Dh siap selimutkan pun.. Aku matikan lampu yang terang tuu.. then aku hidupkan lampu romantic. hehehe. so anak aku takde la silau . so senang sket aku nk tdokan. Aku mula risau bila anak sulungku, Qayyum asyik terbatuk2 aje. Sampai tahap aku rasa dh smpi ia menarik ke perutnya kot. Dapat rasa sakit tu bila dia terbatuk2 aje tak henti2. Takde ler aku kasi makan aper2.. Aku malam tadi balik dari ofis tiba umah lebih kurang jam 10 malam.. Lewat kan. Sian anak2 aku. Then aku teman ajak main2 dan sambil ON TV ..so we all sama2 tonton arr. Layankan 2 beradik tu.. Bila aku tgk diorg dh mula gosok2 mata. Tu yg aku bawa ke bilik. On aircond dan slowly dodoikan anak2.. Baca ayat2 dan kalimah ALLAH. Biar tenang jiwa diorg. TIba2.. kali ni aku dengar batuk Qayyum makin menjadi2.. Dia sedang minum susu waktu.. Aku tgk dia baling botol susu tu dan terus kuar muntah yang amatler byk.. Abis tilam aku.. cadar tu aku baru je basuh. Sian sungguh anakku tu. Tampak lemah. Aku terus je ON lampu terang tu. Dan lihat wow.. aku pun rasa nk muntah.. Tambah2 aku letih kan.. so aku mudah plak nk muntah bila tgk org muntah ni.

Aku suruh Qayyum stay di mana dia berada. Then aku slowly angkat dier dan bukakan baju dan seluar dier terus aku bw ke toilet dan bersihkan dirinya. Sementara tu aku angkat Aaron masuk ke bbycoat.. Mujurlah dia tak menangis masa tu. Mungkin dia taw aku sedang kelamkabut.. Thanks sbb memahami situasi Mummy yer AARON.. Muaaaah..  :-)

Then aku bw cadar ke toilet dan buangkan sisa2 muntah tu ke lubang saluran...Pastu aku bersihkan Qayyum sket terus aku tukarkan pakaian yang baru. Sian tul anak aku. Nampak lemah ajer lepas muntah. Then aku tak beri lagi susu.. Aku terus alas tilam aku dgn kain pelikat Daddy dan tepuk Qayyum smpi tdo. Aku pun alas conformter tempat aku tdo dan letakkan Aaron. Selesa kot Aaron tdo atas alas tu. Tak lama Aaron pun terlelap. Nampak lena.. Huhu.. Letih tul anak2 aku tu. THANKS ALLAH sebab beri kekuatan aku menguruskan anak2 waktu suami tiada di sisi waktu ni.

Oh ya. yesterday my elder brother tak jadi dtg KLCC sbb tak sempat. So maybe today kot jadi jumper dier di sini. Aku tunggu aje call darinya.

"wink wink.. dalam otak aku ni tengah serabut. !!!
SAYANG, pls help me, ya.. huhu..

No comments:

Post a Comment