Wednesday, November 10, 2010

Ngomel..

Salam ...

Petang2 begini aku rasa agak mengantuk. (Kurang tido).. Humm memang la. So maksudnya aku ni perlukan lebih masa rehat tak pun dapat tidur dengan nyenyak even 1/2 jam pun dah ok kan. Mungkin jadual kerja aku agak padat. Yer la my office works lagi.. then my duty at Dewan Filharmonik Orchestra lagi. Even my rest time was too short but actually i'm really happy doin' all this because it's my interest la.

Pagi tadi sebelum masuk ke tempat kerja aku terus ke Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) di KL Sentral. Mujur ler SSM dah berpindah keseluruhannya di sini,so dekat lah untuk aku gi memandangkan ERL pun di stesen yang sama. Sebab tu aku perlu manage masa dan segala tugasan aku ni dengan baik so aku tak ler rugi masa, wang dan tenaga. Yang penting kita mesti bijak menguruskannya. Alhamdulillah aku dapat diberi peluang untuk uruskan proses serahsimpan mengikut jadual keselesaan aku. Afterall aku yang create all the forms and documents yang nak kena lodge ni.

Aku ni teringin nak further my studies in this secretarial matters, maybe more to compliance and advisor for company secretary studies. I need to be more alert and aware on the advertisements from SSM or news laa, OF COURSE. So that it kepf me informed kan.Seronok jer tengok rakan sebayakuyang berjaya dalam pekerjaan mereka. I'm too ambitious with this. Jika tak dapat jadi company secretary  pun takpe asalkan aku arif dan MASTER dalam tugasan seharian ku ini. Orang kata "EXPERIENCE" amatlah berharga. Moga2 ALLAH tajamkan fikiranku serta limpahkanku dengan otak yang geliga. Tujuan aku kerja ialah untuk  mencari pengalaman serta rakan2 baru. Jika hidup tanpa kawan tu orang GILER laa tu.. hehehe. Duk layan "dunia fantasi aje ciptaan sendiri aje laa".. kan kan .. :-P.. HAHA...

Aku ni layan ngantuk ni. Sebab tu aku amik masa untuk buat luahan rasa ni. :-D... okay kan..
Mulanya aku nak balik awal ni, tapi tak jadi la kot sebab aku rasa nk balik rehat lebih sket laaa. Di samping tu, dapat ler aku main2 ngan anak2. Sekurang2nya terhibur hati aku ni bila melihat karenah serta telatah anak2 bujang ku tu. "Mummy rindu arrrr".. Rindu Daddy jugak. Eeeh. tiba2 rindu plak dan terbayang masakan Daddy yang sedap sesangat tu. Lebih2 lagi "sayur special".. Betul bang.. mmg sedap..
  • To Mr Zulkhairil : "Really!!!, I do really LOVE U, dear)..
  • To ALL Readers  : nak taw.. sedap taw my hubby masak sayur. tak caya korang rasalerrr..
Okayla. Aku nk tunaikan solat Asar plak ni. Pastu bla bla bla. .siap2 terus chow laa.. NAK BALIK arrrrr :-P
So korang2 TUUU pun jgn luper jugak. Meh sama2 kita dirikan SOLAT. Solat tu tiang AGAMA. Allahu Akbar !!!

No comments:

Post a Comment