Thursday, December 02, 2010

~ E-LODGEMENT, What is it? ~

Assalamualaikum..

Harini aku lewat lagi ke tempat kerja. Dan aku bangun lewat sebab Qayyum asyik merengek mintak didukung aje.. Aku bangun lebih 3-4 kali pagi td. Tersentak kepala aku ni. Sampai kepala aku pening taw.. Blurrr dan senoneng arrr..Kenapa Qayyum/ penat sgt ker @ abang long ni tak sihat eh?.. Mummy risau tul. Mummy betul2 letih dan tak begitu sihat sangat malam tadi. Aaron pula lena tdo walau dihempap oleh kaki Qayyum. Tu pun sorang, letih ler tuh.

Aku pun bangun dari tdo dan dukung anakku tu. Manja sangat ler. Harap2 janganlah ada aper2. Daddy pulak sedang sibuk dan standby 'trade" so dia kena focus dan tak bole ada gangguan. Sekali aku panggil, kedua aku panggil lagi, dan kali ketiga baru Daddy bole bantu. Aku betul2 "flat" dan amatlah lemah.. Badan aku menggigil2 sebab keletihan dan kurang tdo yang berkualiti. Mujurlah Daddy dapat bantu. Mummy sampai nak jatuh @ terlepas tangan waktu mendukung Qayyum sbb tenaga Mummy betul2 dh nk abis lgsg. Tak bermaya. Really, aku TERAMAT letih. Malam tadi pun aku tiba rumah dekat jam 10 lebih (malam la).

Then Daddy bawa Qayyum tdo di luar.. Mula2 Qayyum tak nk lepaskan pelukan dari aku. Macam tak sihat ler aku rasa. Mungkin rindu sgt pd aku agaknyer. Aku pula terpaksa kerja dan pulang agak lewat. Tupun kerana nak mencari rezeki lebih dengan peluang2 yang ada. Tambahan, kerja aku pun dah mula bertambah dan aku telah diberi tugasan yang baru. Aku terimanya dengan hati yang amat gembira. At least kerja aku ada kan..

Bila aku tersedar pagi tadi dekat jam 7 pagi. Alamak dh lewat. Aku kelam kabut dan mmg tak sempat nk naik tren jam 7.30 ni. Then aku dh bersihkan diri dan solek ala kadar .. aku terus start enjin dan capai handbag serta kunci ke kereta dan buka mangga pagar rumah sekali.

Aku tiba ofis dekat jam 9 pagi. Aku sebenarnya ada course @ briefing di SSM (Suruhanjaya Syarikat Malaysia) di KL Sentral.

Tajuk : E-Lodgement
(sistem filing utk pendaftaran or any changes with SSM matters thru ONLINE")

Agak menarik sebab tak perlu la kita buat OTC (Over the Counter) Best gak .. Bole ler aku buat utk my personal company kelak. Mudah2an kan jika ada rezeki.. Aku dh apply nk join briefing tu with my officer here, En Ibrahim. Then jam 9.10 pagi kami gerak menuju ke LRT. Smpi SSM dekat jam 9.40 pagi .. Kami gi ke Level 18 jumper officer-in-charge of DFP, sbb nk hantar dokumen dulu. After that ke Level 13 utk briefing tu. After register briefing bermula jam 10 pagi -12.30 tengahri. Kami diberi sijil sebab menghadiri briefing tu. Smpi Tower 1 lebih kurang jam 1 petang. Terus aku ke Wisma Central bersama boss aku dan kami g makan ler. Siap mkn kami naik ke ofis. Awal gk aku naik dlm jam 1.40 pm.

Ok la aku rasa mengantuk dan bdan aku rasa seram sejuk. Macam nk demam ajer. memang tak cukup rest ni. Badan lenguh semacam. Aku rasa nk wat air panas kejap. Kasi segar sket mata ni. Dan terfikir rasa nak balik awal jer harini. Tengok la situasi nanti camne..

Ok guys. Will meet on my new post, next.

No comments:

Post a Comment