Saturday, December 18, 2010

~ Headache + Dilemma + Guilty ~

Tajuknya agak pelik dan pasti anda semua tertanya2 bukan???. Actually, korang sumuer tak perlulah risau or buang masa nak selidik pun. SEBABnya sukati den arrr nk tulis apa2 pun kannnnnn !!! HAHA..

Since yesterday, aku memang sakit kepala BERKEMUNGKINAN besar perut sudah masuk angin sebelum aku bersarapan pagi. Aku memang paling risau jika aku dalam keadaaan tidak selesa macam ni. Aku HARUS dan MESTI sihat dengan izin ALLAH agar aku dapat menjalankan tugas dan tanggungjawab aku dengan lancar dan meneruskan VISI dan MISI aku yang sudah aku SETkan untuk aku laksanakan dengan JAYANYA. Dan aku dapat menggembirakan hati kedua2 PUTERA ku itu yang COMEL2 BELAKA. Doakan yer kawan2 ku yang BUDIMAN.. :-). Hopefully, cepat ler sembuh dari sakit2 ini. Berikanlah kesihatan yang baik untuk aku serta kaum keluargaku.

Aku ni poning. Dalam keadaan dilema dan rasa bersalah pun ada. Jiran aku datang jemput suami ke kenduri rumahnya dan PROBLEMnya tiada siapa yang bole menjaga anak2 ku malam ni. Babysitter memang dah awal2 bagitau dia ada hal malam ini. Should I DUTY Tonite @ Just Let Go my slot?.. Huhu.. Rasa RUGI pula tapi aku harus fikirkan hubungan KEJIRANAN aku jugak. Maybe I can't duty tonite. Tak nak ler aku menjadi orang yang pentingkan diri (SELFISH) pula. I still can THINK CAREFULLY before I do something.

GUILTY ?? Yerlah .. Sian Qayyum taw. Masa aku nk buka gril waktu nk keluar rumah terngah hari tadi untuk start enjin kete, kepalanya terhantuk ke gril sebab kejarkan aku. Takkan tak rasa bersalah dan KASIHAN padanya. Kalau korang SEDIH tak?.. Mestilah sedihkan, KALAU tak sedih tu memanglah TAKDE PERASAAN. Aku terus dakap, pujuk dan bagitau dier : -

"Along, Mummy harus kerja tau sebab nak cari rezeki untuk kita semua. Mummy nak beli susu dan pampers Along & Adik nanti. Ok, balik nanti Mummy bawa Qayyum & Adik gi McDonald eh, kita gi main gelongsor kat sana NAK tak?.."

Qayyum terus SENYUM tau dan aku tau dia MEMAHAMI apa yang telah aku katakan itu. Thanks Sayang. Mummy tak sengaja nak buat Along sedih, tapi percayalah Mummy harus berkorban masa, tenaga serta kudrat yang Mummy ada ini untuk tujuan yang MURNI.

No comments:

Post a Comment