Friday, December 10, 2010

It's Friday again..Amin

Hallu. Akhirnya aku selamat jugak men"CABUT" gigi geraham ku itu semalam. Jauh aku g sampai ke Kuala Pilah. Disebabkan MURAH tu yang Hubby bawa aku ke sana. Ikutkan aku dah ada appointment dengan dentist di Ampang Park. Kurang2 tu kena dlm seratus lebih arr ..Itu baru kos untuk cabut satu gigi aje taw..

Kami gerak dari rumah lebih kurang 7 lebih dekat jam 8 pagi jugak la. Mulanya aku igt nak g berdua aje. tapi Hubby aku suggest bawa ler Qayyum.. sian dier. So lepas aku hntr Aaron ke umah bbysitter, kami terus ke Kuala Pilah. Sampai sana sudah ada 2 patients sedang menunggu .. Aku fikir.. macam lambat lagi jer.. Aku plan lepas cabut gigi tu nk terus ke office.

Lepas aku masuk ke bilik doktor, dia check sume tgk mmg confirm GIGI BONGSU aku dah tumbuh sket. Hehe Hubby aku dok jeling mcm seboleh2 tak nak percaya ler tu aku MUDA dengan GIGI BONGSU tu. Hehehe.. Lepas doktor suntik untuk beri kebas mulut aku tu.. Aku dh memang tak dapat rasa apa2. Tak ama dia dok godeh dan cuba mencabut gigi geraham aku tu. Memang payah. Katanya gigi aku tu memang kuat looo..Sebab gigi aku tak pernah rosak sebelum ni. Ni sbb kan gigi BONGSU tu nak tumbuh tu la aku g jugak sbb sakit sgt gusi aku. Lepas doktor tu adjust sesuatu di kawasan geraham aku tu, tak lama dh cabut pun. Terus HUBBY aku ckp. "Sayang, panjang tul gigi ayg tuuu. nampak tu".. Qayyum pun sama. Dok senyum2 dan menampakkan gigi dier pulak. Dia dh faham jika org sebut pasal GIGI.. Hubby aku ckp.. "Yang, meh bawa balik gigi tu, leh kita buat FRAME". Hurrrrm. banyak arr. Malas arr. Tapi betul beb. GIgi geraham aku tu panjang. patut arr payah. Dan mujurlah doktor tu mmg lah OTAI dan TERROR la. Jika tak pandai for sure gigi aku tu bole patah.. Then satu kerja lagi plak nak operation lerrr.. Alhamdulillah. SELAMAT..Amin..

On d way balik nk g kerja konon2 nyer arr semalam, bdn aku tiba2 seram sejuk dan panas bdn aku.. Memang confirm demam taw.. Hubby nk berhenti jap g makan. Kami berhenti di kawasan gerai di ULU BENDUL. Tempat peranginan laa lebih kurang. Air terjun kottt.. Aku mmg tak leh cakap. Sampai sesape yg dok ckp dgn aku, aku buat derkkk jer. aku buat tak tau jer. Then hubby aku bgtau "yang, semua rog pandang ayg. Mesti org fikir."Kesian yer pompuan tu.. orangnya cantik, manis,, TAPI kesian yer. BISU rupanya".. Aku nk gelak tapi takleh. Sbb aku dengan nk tahan air liuq dan darah yang beku dlm mulut aku nih. Saje jer dier nk kenakan aku lerr.. Suke ler dier. Takde org nk tackle aku semalam. heheh tu yang dier suke giler. Klu aku ditackle org plak dia yang risau tak senang duduk plak.. HAHAHA...

Smpi Nilai jer, aku suruh hubby antar Qayyum. Masa tu anak aku tu dh tdo dlm kete. So aku tak sabar2 nk balik. nk berselubong. Aku minta hubby temankan. Even selimut tebal aku pun tak dapat nk mengatasi rasa sejuk dan demam aku semalam. Mmg teruk giler. Aku cuba nk lelap. Tapi air liuq pulak makin banyak. Aku terpaksa sediakan satu mangkuk @ bekas untuk aku buang air2 liuq yang kuar dari mulut. Memang tak selesa arrr. Tak lama lepas tu dapat jugak aku terlelap tdo akhirnya. Bila aku sedar hampir jam 5 petang. Aku bangun dan terus buka pc. Bila aku baru nk type buka website, hubby aku pun bangun. "Sayang, nape tak kejut abang?".. Ala ayang pun baru je bangun, baru tersedar gak"..

Aku buat air panas untuk hubby aku.. Aku lapar sebenarnya. Lepas mgrib kami jemput anak2 di rumah bbysitter. Dekat jam 8mlm aku dok call Pizza Delivery. Siap order jer. dlm 1/2 jam dah sampi pun. Hubby curious dan bertanya.. kenapa nk beli pizza. dlm peti kan ada makanan?.. Tak lama dia fikir sdri.. "ohhh ayang belanja PIZZA ni sebab dh save budget yer.. dari RM150 leh turun RM30 jer cabut gigi kan?".. Hehehe. Ye la ..

Malam tadi aku tdo awal. Lega. Dan rasa lena. cuma badan aku masih rasa lemah sket. Rasa nk tdo je ni. Bestnya jika dapat tido ni..Hihihi. Aku ada lagi dlm 1 jam nk rehat. Jumaat kan harini. ada 2 jam aku rehat. Lama tuh. Leh le aku nk lelap nih. Daaaaaaa..

Wait for my next post, guys. Bye

No comments:

Post a Comment