Wednesday, December 01, 2010

MOOD = BAD TEMPERED + HAHA WHATEVER

PAGI2 ni aku rasa nk baling2 semua brg dan marah2 org aje. Aku dh ler penat2 dan bertungkus lumus bekerja siang ke malam, malam ke pagi, pagi ke petang, petang ke malam semula. 24 jam sehari 7 hari seminggu. uihhhh DAHSYATnye LIFE aku ni.. Semata2 nak mencari REZEKI untuk anak2 kesayanganku..

Tp niat nak baling2 tu hanya yg berada di minda JAHAT aku je. lagipun aku ni bukannyer org yang PENDENDAM dan LUPA DARATAN macam ada ORANG tuuu.. Aku ni bukan org yg TAKDE HAKAL dan BUDUH.. Aku PANDAI aper. Mak aku hntr aku BELAJAR tinggi dan aku dapatlah BERBAKTI pada famili ku dan anak2 ku kini. SEmua sebagai menyuntik semangat mereka. Setakat NAK hempas2 HARTABENDA yg penat2 aku berusaha mendapatkannya dengan hasil usaha tulang 4 kerat aku ni, APA BARANGGG !!!. Yelah aku ni dh terlatih dan dh biasa BERDIKARI (omputeh ckp "INDEPENDENT") sejak KECIL lagi dengan erti KATA SEBENAR.. Mencari wang sdri utk wang sekolah, pakaian harian dan juga utk MEMBANTU orangtuaku serta yang memerlukan bantuanku..BUT aku tidaklah nk PROMOTE dalam ni yang aku ni BAEK kan. Cuma SERING mengingatkan DIRI AKU ni TAK perlula berMEGAH2 dengan apa yang TELAH dan SEDANG kita IKHLASkan pada ORANG. Nanti FREE je kena KICK-OFF terus TOLAK habis perkara baik = PAHALA yg telah dibuat adalah SIA2 jerr..Klu tak faham tu so bermMAKNA tak sekolah AGAMA ler tuh... TAK CUKUP mencari ILMU.

So dalamilah ILMU ALLAH lebih dalam lagi..ALLAH benci orang yang tidak IKHLAS dan RIAK..Bukan pretend dirinya AMATLAH BAEK dan rasa diri amatlah berdikari dengan duduk menumpang celah TEPI KETIAK OMAK & APAK yo...HAHA !!!.. Gelihati aku bila dengar ada org mengaku diri BERDIKARI seperti tu... "TALK to MY HAND aje la yer".. Telinga aku KEBAL taw jika nak berSIMPATI dan HORMAT pada org2 mcm Tuuuuuuutttt.. Ahaks... :-P

Aku PALING PANTANG bila diTIPU.. Korang tu simpanlah DOSA tuyer akhir zaman nanti sebab suker benor aniaya dan menipu ORANG.. aku ni orang APER.. BUTE eh.. oo luper RABUN. "hahaha" .. Manusia ni MUDAH LUPA dengan segalanya. Aku ni tak pernah meminta2 merayu2 perkara2 yang tidak sewajarnya aku MINTAK. tapi aku sentiasa dan sejak dulu pun sentiasa mendapatkan apa yg aku nak dengan hasil USAHA aku sendiri tanpa perlu BERGANTUNG pd sesape.CUMA aku mintak MAK ABAH aku mendoakan aku jer. Org kata BERKAT doa ORANG tua kan..

KEPADA org2 sekeliling tu yg sukala SANGAT
menjadi TALAM dan BerMUKA2 agar lebih SEDAR DIRI dan tak usah buat PROVOKASI dan manjadi TALAM dan TALAM dan BATU API
ke dalam hidup AKU dan ANAK2ku..

SEBAB.. ENGkau dan KETURUNAN Sebelum dan Selepas ENGkau tu SAMA yooo. Tampak di luar ALIM Ya ALLAH (alim kerrr???) tapi UWEKKKK Nauzubillah TERUKnya PERANGAI, MasyaALLAH..

Astaghfirullah hal azim.. Mintak dijauhkan makhluk2 yang tak seharusnya berada di sekitarku ini. Amin ya ALLAH lindungilah Aku dan ANak2ku.

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment